Kwaliteit & Registraties
Leren en ontwikkelen
Het is voor ons van groot belang om goede en passende hulp te bieden aan mensen. Daarom blijven we continu onze kennis bijwerken door regelmatig cursussen, bijscholingen en intervisies met collega's te volgen. Zo streven we ernaar om altijd up-to-date te blijven en de best mogelijke zorg te kunnen bieden.
BIG registratie
Geregistreerd in het BIG-register betekent dat een professional een beschermde beroepstitel mag voeren en zelfstandig voorbehouden handelingen mag uitvoeren die bij het beroep horen. Dit register is wettelijk, online en openbaar toegankelijk. Je kunt het BIG-register hier raadplegen »
BIG registratie Wouter de Ridder: 39934630625
Kwaliteitsstatuut
Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘Geneeskundige GGZ’, dat wil zeggen Generalistische Basis GGZ en Gespecialiseerde GGZ binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken.
Het kwaliteitsstatuut beschrijft de wijze waarop een aanbieder in de GGZ de integrale zorg voor de individuele patiënt/cliënt heeft georganiseerd, in het bijzonder de taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden van de betrokken (andere) zorgverleners en hun onderlinge verhoudingen, op een zodanige manier dat de autonomie en regie van de patiënt/cliënt zoveel mogelijk wordt gestimuleerd en de kwaliteit en de doelmatigheid van de zorgverlening inzichtelijk en toetsbaar zijn.
De Ridder Psychologen is in het bezit van een goedgekeurd kwaliteitsstatuut (2024).
Bekijk hier het kwaliteitsinstituut »
AGB-code
De AGB-code is een uniek identificatienummer voor zorgverleners en zorginstellingen in Nederland. Het gebruik van deze code zorgt voor een betrouwbare en efficiënte registratie en declaratie van zorgprestaties. Deze code is essentieel voor het communiceren met zorgverzekeraars en het declareren van vergoede zorg.
AGB-code: 94068340
Wij zijn aangesloten bij
Beroepsverenigingen:
-
NIP (Nederlands instituut voor psychologen)
-
VGCT (Vereniging voor Gedrags- en Cognitieve therapieën)
-
LVVP (Landelijke vereniging voor eerstelijns psychologen)
Klachtenregeling
Sinds 1 januari 2017 is de klachten- en geschillenregeling van kracht volgens de Wet kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz).
Als je niet tevreden bent met je behandelaar of onze behandeling, bespreek dit dan eerst met ons. Een gesprek kan vaak verheldering bieden en helpen om samen tot een oplossing te komen.
Als we er samen niet uitkomen, kun je een klachtenfunctionaris van het NIP (de beroepsvereniging van psychologen in Nederland) inschakelen voor bemiddeling. De klachtenfunctionaris is onafhankelijk en onpartijdig, met als doel een gezamenlijke oplossing te vinden.
Via het NIP maken we gebruik van de professionele klachtenfunctionarissen van Klacht & Company. Als cliënt van een NIP-psycholoog kun je hier een beroep op doen. Meer informatie over klachten en geschillen vind je op de website van het NIP » Je kunt een klachtenformulier invullen en downloaden. Stuur het ingevulde formulier vervolgens naar nip@klachtencompany.nl.